Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
+6
Josep Pérez
David García
F. Xavier Batlle
Maite Nebrera
Eduard Sala
Josep Maria Anglada
10 participantes
Pàgina 1 de 1
Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
La situació de la línia de tren que connecta Osona i el Ripollès ha generat una gran multitud de queixes en els últims anys, situació de la deixadesa que és més palpable si s'estableix una comparança amb l'engegada de l'AVE entre Barcelona i Madrid el 2008. Aquest enuig ha generat la confusió de molts usuaris. Una observació al passat és suficient per a comprovar que la línia sofreix un dèficit d'inversió. Entre Osona i el Ripollès circulen menys trens ara que fa gairebé quaranta anys. Repeteixo: circulen ara menys trens que fa gairebé quaranta anys! És clar, aquesta és la política progressista del tripartit.
Un horari de 1976 que hem recuperat ens permet certificar que fa 33 anys hi havia més combois que connectaven les dues comarques catalanes, malgrat que la població conjunta era sensiblement inferior a l'actual. En dies laborables circulaven 13 trens diaris de Vic a Ripoll, xifra que s'incrementava els festius i dissabtes, quan hi havia 14 combois a la disposició dels usuaris. Els trens que trepitjaven el Ripollès i arribaven fins a Puigcerdà eren vuit en dies laborables, nou en dissabtes i deu en els festius. De Ripoll a Vic, els trajectes programats el 1976 també s'incrementaven fins a 14 en jornades festives. Els horaris que RENFE facilita per a aquest 2009 indiquen que circulen 12 trens entre Osona i el Ripollès, tant en adreça Ripoll com en sentit Barcelona. Els combois que allarguen el seu recorregut fins a Puicerdà són menys que els quals ho feien fa més de tres dècades (només sis trens en cada sentit). La disminució de trajectes sorprèn tenint en compte l'increment de població en el global de les dues comarques (del 139.427 habitants del 1976 als 173.714 de l'actualitat). Però encara és més sorprenent el fet que en el passat hi havia 14 trens en dies festius per anar de Ripoll a Barcelona i actualment solament s'oferixen nou serveis.
El pas dels anys tampoc ha servit per a escurçar el temps que s'inverteix en els viatges, falta d'actualització de la infraestructura ferroviària que és denunciada per la nostra formació. Ho és ara per aquesta pèssima situació de la xarxa de RENFE a Catalunya i ho és també per la no millora i expansió per part del govern de la Generalitat, de les comunicacions dels Ferrocarrils de la Generalitat. Val a dir també que properament els farem una demostració que l'Euromed té un funcionament pèssim. A dia d'avui encara s'està esperant que els Ferrocarrils de la Generalitat arribin a Vic i de la capital d'Osona als Pirineus. Ja n'hi ha prou que només a l'àrea metropolitana de Barcelona es tinguin privilegis comunicatius respecte a les comarques del centre-nord del Principat. A Catalunya molt pocs trens arriben als Pirineus i són bastants les comarques a les quals no arriben les xarxes ferroviàries. La Val d'Aran per exemple. Fer que a Catalunya posseeixi unes millors infraestructures no és solament un dret i una il·lusió. És un deure que la Generalitat de Catalunya, com a ens administratiu que és de la nostra terra, ha de vetllar perquè no li falti cap tipus de recurs en aquest àmbit. No obstant això, la Generalitat està molt més preocupada en potenciar l'abort o suprimir serveis bàsics com l'ensenyament del batxillerat nocturn que en les necessitats dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya. Una política descaradament progressiva i d'esquerres, sí senyor!
Un horari de 1976 que hem recuperat ens permet certificar que fa 33 anys hi havia més combois que connectaven les dues comarques catalanes, malgrat que la població conjunta era sensiblement inferior a l'actual. En dies laborables circulaven 13 trens diaris de Vic a Ripoll, xifra que s'incrementava els festius i dissabtes, quan hi havia 14 combois a la disposició dels usuaris. Els trens que trepitjaven el Ripollès i arribaven fins a Puigcerdà eren vuit en dies laborables, nou en dissabtes i deu en els festius. De Ripoll a Vic, els trajectes programats el 1976 també s'incrementaven fins a 14 en jornades festives. Els horaris que RENFE facilita per a aquest 2009 indiquen que circulen 12 trens entre Osona i el Ripollès, tant en adreça Ripoll com en sentit Barcelona. Els combois que allarguen el seu recorregut fins a Puicerdà són menys que els quals ho feien fa més de tres dècades (només sis trens en cada sentit). La disminució de trajectes sorprèn tenint en compte l'increment de població en el global de les dues comarques (del 139.427 habitants del 1976 als 173.714 de l'actualitat). Però encara és més sorprenent el fet que en el passat hi havia 14 trens en dies festius per anar de Ripoll a Barcelona i actualment solament s'oferixen nou serveis.
El pas dels anys tampoc ha servit per a escurçar el temps que s'inverteix en els viatges, falta d'actualització de la infraestructura ferroviària que és denunciada per la nostra formació. Ho és ara per aquesta pèssima situació de la xarxa de RENFE a Catalunya i ho és també per la no millora i expansió per part del govern de la Generalitat, de les comunicacions dels Ferrocarrils de la Generalitat. Val a dir també que properament els farem una demostració que l'Euromed té un funcionament pèssim. A dia d'avui encara s'està esperant que els Ferrocarrils de la Generalitat arribin a Vic i de la capital d'Osona als Pirineus. Ja n'hi ha prou que només a l'àrea metropolitana de Barcelona es tinguin privilegis comunicatius respecte a les comarques del centre-nord del Principat. A Catalunya molt pocs trens arriben als Pirineus i són bastants les comarques a les quals no arriben les xarxes ferroviàries. La Val d'Aran per exemple. Fer que a Catalunya posseeixi unes millors infraestructures no és solament un dret i una il·lusió. És un deure que la Generalitat de Catalunya, com a ens administratiu que és de la nostra terra, ha de vetllar perquè no li falti cap tipus de recurs en aquest àmbit. No obstant això, la Generalitat està molt més preocupada en potenciar l'abort o suprimir serveis bàsics com l'ensenyament del batxillerat nocturn que en les necessitats dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya. Una política descaradament progressiva i d'esquerres, sí senyor!
Josep Maria Anglada- PxC
- Nombre de missatges : 52
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Sens dubte el tema dels ferrocarrils i de les infraestructures en general és dels que més urgència corren per solucionar. Portem molts anys de retard en aquesta matèria al que se li ha de sumar una política de gestió nefasta per part del govern socialista i de la seva arxiconeguda ministre de foment, la senyora Magadalena Álvarez.
En el cas concret d'Osona, crec que s'ha de millorar la freqüència de pas i el servei ferroviari, així com remodelar algunes estacions que estan francament en estat deplorable. Rodalies Barcelona necessita grans inversions i nous plans de renovació i expansió.
En el cas concret d'Osona, crec que s'ha de millorar la freqüència de pas i el servei ferroviari, així com remodelar algunes estacions que estan francament en estat deplorable. Rodalies Barcelona necessita grans inversions i nous plans de renovació i expansió.
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Senyor Sala, creu la seva formació que els Ferrocarrils de la Generalitat s'haurien d'extendre per més territoris de Catalunya, per exemple Osona?
Josep Maria Anglada- PxC
- Nombre de missatges : 52
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Josep Maria Anglada escrigué:Senyor Sala, creu la seva formació que els Ferrocarrils de la Generalitat s'haurien d'extendre per més territoris de Catalunya, per exemple Osona?
Això s'hauria d'estudiar amb més detall. D'entrada crec que els Ferrocarrils de la Generalitat s'haurien d'extendre més enllà de Sabadell i Terrassa però arribar a Osona ho veig molt complicat. El que necessita Osona i especialment ciutat de Vic és l'Eix Transversal Ferroviari, que permetria que un ciutadà pogués anar de Lleida a Girona sense passar per Barcelona sino per Manresa i Vic estalviant temps i vertebrant una important part del territori.
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Tot desenvolupament d'infraestructures ferroviàries ha de fer-se en funció de plans de viabilitat, necessitat econòmica i impacte mediambiental.
Maite Nebrera- Partit Popular
- Nombre de missatges : 93
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Tanmateix hi ha una lína FGC de Lleida-Pirineus a la Pobla de Segur amb tren gasoil.
Evidentment que és necessari extendre els FGC sobretot en aquelles poblacions de l'interior i de muntanya. Rodalies ja cobreix gran part del litoral català.
Evidentment que és necessari extendre els FGC sobretot en aquelles poblacions de l'interior i de muntanya. Rodalies ja cobreix gran part del litoral català.
F. Xavier Batlle- PSC
- Nombre de missatges : 219
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
F. Xavier Batlle escrigué:Tanmateix hi ha una lína FGC de Lleida-Pirineus a la Pobla de Segur amb tren gasoil.
Evidentment que és necessari extendre els FGC sobretot en aquelles poblacions de l'interior i de muntanya. Rodalies ja cobreix gran part del litoral català.
Una declaració genèrica molt maca, sí senyor...
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Maite Nebrera escrigué:Tot desenvolupament d'infraestructures ferroviàries ha de fer-se en funció de plans de viabilitat, necessitat econòmica i impacte mediambiental.
Tot això està molt bé senyora Nebrera, però... deixi's de donar paraules buides i comenti si la seva formació política defensaria l'arribada dels FGC a la comarca d'Osona entre d'altres.
Josep Maria Anglada- PxC
- Nombre de missatges : 52
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Josep Maria Anglada escrigué:Maite Nebrera escrigué:Tot desenvolupament d'infraestructures ferroviàries ha de fer-se en funció de plans de viabilitat, necessitat econòmica i impacte mediambiental.
Tot això està molt bé senyora Nebrera, però... deixi's de donar paraules buides i comenti si la seva formació política defensaria l'arribada dels FGC a la comarca d'Osona entre d'altres.
Ja li he contestat jo.
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Cataluña urge un cambio ya.
David García- Ciutadans
- Nombre de missatges : 143
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Menos AVE y mas cercanias y media distancia.
Josep Pérez- ICV-EUiA
- Nombre de missatges : 90
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
David García escrigué:Cataluña urge un cambio ya.
¡Qué profundo!
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Eduard Sala escrigué:David García escrigué:Cataluña urge un cambio ya.
¡Qué profundo!
Ya le digo, es la frase del siglo, pasará a la historia.
Carles Prats- Partit Popular
- Nombre de missatges : 124
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Malauradament aquesta situació és comuna a la major part de comarques de Catalunya. I la principal part de la culpa la té Espanya per imposar-nos el dèficit fiscal.
Carles Puigdelabellacasa- UIPC
- Nombre de missatges : 12
Fecha de inscripción : 30/05/2009
Ubicació : Catalunya
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Carles Puigdelabellacasa escrigué:Malauradament aquesta situació és comuna a la major part de comarques de Catalunya. I la principal part de la culpa la té Espanya per imposar-nos el dèficit fiscal.
I Madrid, i Aznar, i Bush...
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Bé crec que en aquest manifest ens podem posar tots d'acord en què la situació actual d'aquesta línia és deprorable i insostenible. Tanmateix potser la solució és el traspàs definitiu de les línies de rodalies a la Generalitat de Catalunya. Però un trapàs ben fet, que inclogui les estacions, els trens i les vies de renfe rodalies i de mitjana distància.
Miquel Serradesanferm- Convergència i Unió
- Nombre de missatges : 43
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Miquel Serradesanferm escrigué:Bé crec que en aquest manifest ens podem posar tots d'acord en què la situació actual d'aquesta línia és deprorable i insostenible. Tanmateix potser la solució és el traspàs definitiu de les línies de rodalies a la Generalitat de Catalunya. Però un trapàs ben fet, que inclogui les estacions, els trens i les vies de renfe rodalies i de mitjana distància.
Sant tornem-hi... la culpa és de que la Generalitat no té la competència en rodalies, és clar, els polítics nacionalistes com sempre mai tenen la culpa de res.
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Els Ferrocarrils són un exemple de puntualitat, eficiència i bon funcionament i els trens de Renfe són tot el contrari. Per tant, Sr. Sala hauria de plantejar-s'ho...
Miquel Serradesanferm- Convergència i Unió
- Nombre de missatges : 43
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Miquel Serradesanferm escrigué:Els Ferrocarrils són un exemple de puntualitat, eficiència i bon funcionament i els trens de Renfe són tot el contrari. Per tant, Sr. Sala hauria de plantejar-s'ho...
Si Rodalies és un desastre no és per culpa de què siguin competència estatal, sinó perquè la que era Ministra de Foment, la senyora Magdalena Álvarez era una incompetent i ha portat aquest servei al caos. Però de la mateixa manera que parlem de Rodalies aquí a Catalunya podriem parlar d'Interior, competència que diguem no és exercida de la millor manera possible.
Això demostra que el problema no és si ho administra la Generalitat o el Govern de l'Estat sinó qui ho gestiona.
Eduard Sala- Partit Popular
- Nombre de missatges : 210
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Sr Sala els trens de rodalies no funcionen de manera eficient des de fa molts anys. A més un govern més proper coneix els problemes dels ciutadans més a fons, per tant, poden implementar un sistema de rodalies més adequat a la societat que tenim.
Miquel Serradesanferm- Convergència i Unió
- Nombre de missatges : 43
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Senyor Sala, vostè diu que els nacionalistes mai tenen la culpa de res. No digui ximpleries perquè això s'aplica a vostè i al seu partit. Com sempre, ja sigui a Catalunya o a Madrid, critiquen al Partit Socialista. Dóna igual que el PSC estigui en la Generalitat o estigui en l'oposició, si alguna cosa va malament, és culpa nostra, però si alguna cosa va bé, aquí nosaltres no tenim gens que veure. Deixin de criticar a socialistes i a nacionalistes, treballin i aportin nous projectes.
Albert Ferrer- PSC
- Nombre de missatges : 23
Fecha de inscripción : 03/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Albert Ferrer escrigué:Senyor Sala, vostè diu que els nacionalistes mai tenen la culpa de res. No digui ximpleries perquè això s'aplica a vostè i al seu partit. Com sempre, ja sigui a Catalunya o a Madrid, critiquen al Partit Socialista. Dóna igual que el PSC estigui en la Generalitat o estigui en l'oposició, si alguna cosa va malament, és culpa nostra, però si alguna cosa va bé, aquí nosaltres no tenim gens que veure. Deixin de criticar a socialistes i a nacionalistes, treballin i aportin nous projectes.
No hace falta que nos diga que nos pongamos a trabajar.
Es exactamente lo que estamos haciendo.
Otros, sin embargo, no.
Maite Nebrera- Partit Popular
- Nombre de missatges : 93
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Doncs tan de bo al Parlament es vegi aquest treball.... i totes les seves propostes
F. Xavier Batlle- PSC
- Nombre de missatges : 219
Fecha de inscripción : 01/06/2009
Re: Situació deplorable dels trens a Osona i el Ripollès.
Es veuran i serà un plaer debatre-les.
Una salutació.
Una salutació.
Maite Nebrera- Partit Popular
- Nombre de missatges : 93
Fecha de inscripción : 31/05/2009
Temas similares
» En quina situació voleu començar el simulador?
» Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC)
» El 7 de juny, Catalunya y la Europa dels pobles
» 12è Congrés del Partit dels Socialistes de Catalunya
» Unitat Independentista dels Països Catalans (UIPC)
» Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC)
» El 7 de juny, Catalunya y la Europa dels pobles
» 12è Congrés del Partit dels Socialistes de Catalunya
» Unitat Independentista dels Països Catalans (UIPC)
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum